Korozní komory
Celkové roční ztráty, které vznikají jako důsledek koroze, se pohybují okolo 17 bilionů EUR. Na celém světě se z důvodu koroze ztratí 5 tun oceli každou sekundu.
Testovat je proto nutné. Mezi základní testy odolnosti vůči korozi patří testy solnou mlhou, cyklické korozní testy, nebo kondenzační zkoušky.
Zkoušky v solné mlze nejčastěji testují podle norem ASTM B 117, ISO 7253, ISO 9227 (NSS, ASS, CASS). Mezi další zkoušky patří např. BS 7479, JIS Z 2371, NFX 41-002, IEC 60068-2-11, MIL-STD-810, metoda 509.5, MIL-DTL-5541F, ASTM G 85, postup A1 nebo DEF STAN 00-35, část 3, zkouška CN2.
Cyklické korozní zkoušky: CCT I (Nissan), ISO 16701 (CCT), ASTM D5894, ASTM G 85 (postup A2, A3 a A5), VDA 233-102, SEP 1850, VW PV 1210 (Volkswagen), CCT IV (Nissan), ECC1 D17 2028 (Renault), PSA TCAC D13 5486 (Peugeot, Citroën), PA-P 029; AA – 0224 (BMW), VCS 1027, 1449 (Volvo, VICT); STD 4233 (Scania), Fiat 50493/05, SAE J 2334, Ford CEPT 00.00-L-467, JSAE JASO M 609, VDA 621 -415.
Kondenzační zkoušky se vykonávají dle norem: EN ISO 6270, DIN 50017 KK, ASTM D2247, ASTM D1735 nebo DEF STAN 00-35, část 3, zkouška CL7.
Kesternichova zkouška je zkouška oxidem siřičitým. Mezi zkoušky oxidem siřičitým patří např. EN ISO 3231, ISO 6988, ASTM G 87, ASTM G 85 postup A4 a DIN 50 018.